۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۹۲۶۰۴

یادداشت طلبگی | ریسک دوستی با جنس مخالف

یادداشت طلبگی | ریسک دوستی با جنس مخالف
هر دختری دو زیبایی دارد که استحکام بخش زندگی اوست؛ یکی زیبایی قبل ازدواج و دیگری پس از ازدواج.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، نظریه پردازی انسان، همیشه حامل نقصان است. آمد و رفت زمان، نمایشگر ضعف ها و آفت‌های اندیشه‌ها است. از این رو نگرش‌ها و گرایش ها، محکوم به دو امرِ ابطال یا اعتدال هستند. نظریه و تئوری‌های آئین اسلام، قابل تخریب، تغییر و تعدیل نیست، چرا که خداوند در قرآن، حرف نهایی و آخر را اول زده است. یکی از نظرات اسلام، ممنوعیت دوستی با جنس مخالف است. حدود پانزده قرن از این نظریه گذشته است و هنوز توجه نکردن به آن، آثار مخربی بر آینده فرد بر جای می گذارد.

قرآن و دوستی با جنس مخالف «وَ لاٰ مُتَّخِذٰاتِ أَخْذانٍ» از ازدواج با زنانی که دوست جنس مخالف داشتند، دوری شود.

آن روانشناسانِ داخلی و خارجی که بر این باورند، ارتباط با جنس مخالف قبل از ازدواج، امری ست ضروری، سخت در اشتباه اند. آیه شریفه، یکی از ملاک های انتخاب همسر را، عدم دوستی ایشان با جنس مخالف معرفی می کند. برای اثبات صحت ممنوعیت از منظر قرآن و بطلان نظریه جواز ارتباط، به نکات زیر توجه شایانی شود.

روان‌شناسی آیه

یک. ازدواج با دختران یا زنانی که قبلا با جنس مخالف خود، دوست و یا ارتباط داشتند، چه اشکالی دارد؟

پاسخ: جنس مونث با انجام این عمل نهی شده، آن حیای بی بدیل و ملکوتی خود را دریده و  قبح شکنانه جرأت کرده با نامحرم ارتباط برقرار کند. از این رو چه تضمینی وجود دارد با دیگری، ارتباط برقرار نکند با آن زمینه قبلی که دارد.

تبصره: مگر كساني كه (از دوستی با جنس مخالف) توبه كنند و به پیراستگی روح (خود) بپردازند. توبه چنین کسانی را منِ خدا مي‌پذيرم و منِ خدا توبه پذیر و مهربانم.۲

ورود پسرها ممنوع!

دوم. چرا باید پسران از ابراز علاقه و دوستی کردن با جنس مخالف، بپرهیزند؟

پسرها بدانند؛ دوستی با جنس مخالف در دوران مجردی، باعث بروز دردسرها در روابط شیرین دوران متاهلی می شود. چگونه؟ در زندگی مشترک یک سری ابراز علاقه و بیان عاطفه بین زن و شوهر رد و بدل می گردد.

اگر پسرها قبل از ازدواج، با جنس مخالف دوست شوند تمامی گفته های؛ دوستت دارم و عاشق شما می باشم را خرج می‌کنند. حالا که وارد زندگی مشترک شده است همسرشان، انتظار شنیدن کلمات عشقی عاطفی دارد؛ اما جوان نسبت به این خواسته، بی تفاوت است چرا که قبلاَ واژه ها و جملات آرامش دهنده را خرج دیگری کرده است و برایش امر عادی شده است. مرزهای عاطفی، بین زن و شوهر گسسته شود، تمام شئونات زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زندگی، رو به سردی و خاموشی تدریجی خواهد رفت. و در آخر می‌گوید: خدایا، این تاوان کدام گناهمه؟ گرفتار چنین زندگی شدم؟

زیبایی دو منظوره دختران

سوم. هر دختری دو زیبایی دارد که استحکام بخش زندگی اوست؛ یکی زیبایی قبل ازدواج و دیگری پس از ازدواج
زیبایی قبل از ازدواج همان صورت دست نخورده به لوازم آرایشی و پیرایشی است و نگه داشتن چنین چهره ای، کمک به سزایی در تحکیم خانواده خواهد کرد. ممکن است بپرسید چگونه؟ در پاسخ می‌گوئیم؛ خواستگار وقتی جواب مثبت را از دختر دریافت، در زندگی مشترک، از همسر خود (بر اثر آرایش و پیرایش) زیبایی جدید و جذابی می بیند غیر از آن زیبایی دست نخورده قبل ازدواج. اما دختری که قبل از ازدواج به چهره آرایی پرداخته و صورت را از فابریک اصلی خود خارج کرده است. چنین دختری برای بعد ازدواج، زینت جدیدی برای همسر خود ندارد چرا که شوهر همان چهره ای را می بیند که قبل از ازدواج دیده است.

فراموش نشود

آشنایی بیش از پیش نسل جوان با آموزه ها و حقایق اسلامی سرنوشت زندگی آنان را به صورت مطلوبی رقم خواهد زد، اگر بایدها و نبایدهای قرآن در جامعه امروز فهم و عمل شود، مسیر چشیدن طعم و حلاوت زندگی موفق در دنیا و شیرینی کسب پاداش های آن سرای به آسانی تسهیل می‌شود./ی704/س

سیدتقی نوری

منابع
۱. سوره نساء آیه ۲۵
۲. ‏‏سوره بقره آیه۱۶۰

ارسال نظرات